Facebook Pixel

Trenger du hjelp?  Vår supporttelefon (+47) 400 01 767 er åpen alle hverdager 09.00-18.00 Lørdag 10.00-15.00 Søndag: Stengt

Avtalevilkår og betingelser for kjøp

Velkommen som kunde hos Engrosservice!

Vårt mål er å ha fornøyde kunder og vi skal gjøre alt for å innfri dine forventninger. Intet kjøp er avsluttet før du som kunde er helt fornøyd. Når du handler hos EUROSHOPPER GROUP AS kan du alltid føle deg trygg.

Åpent kjøp i 14 dager ved fjernsalg

Vår kjøpetrygghet gir deg som privatkunde alltid åpent kjøp i 14 dager ved fjernsalg! Spar på emballasje hvis du vil returnere en vare og få pengene tilbake. Du må alltid ta kontakt med kundeservice før du returnerer noe til oss.

Returrett

EUROSHOPPER GROUP AS tilbyr svært gode returmuligheter. Hos oss kan du returnere produktet om du ikke er fornøyd med det. Det eneste kravet vi stiller er at du selv ikke har påført produktet en skade eller at det på noen annen måte har tapt verdi. Et slikt "åpent kjøp" tilbyr vi i 14 dager etter at du har handlet ditt produkt slik at du har god tid til å bli kjent med produktet.

Ordrebekreftelse

Når du har sendt bestillingen din, mottar du omgående en ordrebekreftelse til din e-post. Den inneholder følgende opplysninger:

  • Bestillingens ordrenummer
  • Antall artikler du har bestilt
  • Pris pr. artikkel og totalsum

Ha ordrenummer tilgjengelig ved eventuelle kontakter med kundeservice.

Betalingsalternativer

Kortbetaling

Den enkleste måten å betale på ved internetthandel er med kreditkort. Vi aksepterer VISA, Mastercard og Vipps. Du fyller i kortnummer og gyldighetstid som står angitt på kortet (måned / år).

Vi har også avtale med Bambora om du ønsker å benytte disse ved kjøp.

Vi har kortterminaler som støtter Visa Electron på våre hentelager.

Viktig! For din egen sikkerhet og trygghet har vi et innsynsbeskyttet ordreformular, d.v.s. at alt innehold krypteres og ingen utenforstående kan ta del i de opplysninger du har oppgitt.

Faktura

Hvis du velger å få en faktura, betaler du hele beløpet + håndteringsgebyr på 65 kr.

Sikkerhet ved betaling

Det er 100 % sikkert å betale med kredittkort hos EUROSHOPPER GROUP AS nettbutikker. EUROSHOPPER GROUP AS servere benytter sterk krypteringsteknologi (TLS), med høyest mulige styke støttet av din nettleser. Kortdata sendes direkte til betalingsformidler, og lagres ikke av EUROSHOPPER GROUP AS.

Betaling med kredittkort skjer i henhold til Norsk lovverk. Ved bruk av kortbetaling, reserveres beløpet av betalingsformidler ved bestilling og trekkes først når varen sendes ut av EUROSHOPPER GROUP AS.

Alle priser er oppgitt i Norske Kroner (NOK).

Leveransetid

Vår normale leveransetid er 4-10 dager fra du mottar bekreftelse på at varen er sendt, men av og til kan en vare være midlertidig utsolgt og leveransetiden kan derfor bli noe lenger.

Transport & Levering

EUROSHOPPER GROUP AS samarbeider med PostNord AS, Posten AS, Bring AS og Singh Transport AS ved levering i Norge. Alle varer som sendes må hentes ut på nærmeste utleveringssted, mottas på dør eller hentes på nærmeste godsterminal avhengig av leveringsmetode.

Hvis varen skades eller kommer bort under transporten fra EUROSHOPPER GROUP AS til deg, så er EUROSHOPPER GROUP AS betalingsansvarlig. Du må i så fall meddele oss innen 7 dager etter beregnet ankomsttid. Hvis det derimot er du som har returnert en vare, og denne skades eller kommer bort, ligger betalingsansvaret hos deg.

Angrerett / Tilbakebetaling

Du har 14 dager fra den dag du mottok produktet! Du har full rett til å bytte til et annet produkt om du ønsker det. Med mindre annet er avtalt, dekker du som kunde/kjøper de direkte kostnadene ved å returnere varen/varene og retur skjer som brev eller pakke. Dette gjelder tur-retur frakt som kunden skal dekke.

Direkte kostnader vil være forsendelses- eller transportkostnader, og eventuelle andre direkte utgifter som eksempelvis innkjøp av ny fraktemballasje.

Varen må returneres i vesentlig samme stand som da den ble mottatt. En vare som returneres skal kunne selges som ny. Dette betyr at varen må være ubrukt, uten skader eller tegn på bruk, og returneres i original emballasje med alle etiketter intakte. Dersom vi mottar produkter som ikke oppfyller disse kravene, kan vi dessverre ikke godkjenne dem for bytte eller kreditering. Slike varer vil bli sendt tilbake, eller en eventuell verdireduksjon/bruksfradrag vil bli trukket fra refusjonen.

Klikk på følgende link for å laste ned angreskjema: som kan lastes ned ved å klikke her.

Med mindre annet er avtalt, dekker kjøper de direkte kostnadene ved å returnere varen. Direkte kostnader vil være forsendelses- eller transportkostnader, og eventuelle andre direkte utgifter som eksempelvis innkjøp av ny fraktemballasje.

Tilbakebetaling av varer skjer via bankoverføring i løpet av 20 arbeidsdager fra varen er mottatt.

Særskilte bestillingsvarer

For særskilte bestillingsvarer gjelder ikke angrerettsloven. Om du ikke ønsker varen ved mottak, tar vi varen i retur mot at du betaler 30% av kjøpesummen.

Force Majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for EUROSHOPPER GROUP AS å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.

Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Reklamasjonsrett

EUROSHOPPER GROUP AS følger forbrukerkjøpsloven. Denne gir deg rett til å reklamere på en vare innen 2-5 år. Forutsetningen er at du kan bevise at feilen fantes ved kjøpstidspunktet og ikke skyldes slitasje. Glem ikke å ta vare på kvitteringen. Det kreves kvittering ved reparasjon eller andre tiltak.

Hvis du har mottatt feil, skadet eller mangelfull leveranse, skal dette reklameres til kundeservice på mail: kundeservice@engrosservice.no eller via vårt kontaktskjema.

Varer som har feil eller er ødelagt ved levering skal reklameres snarest, og senest innen 14 dager fra mottak. Synlig skade må reklameres umiddelbart, og skjulte skader innen 7 dager etter mottak.

Uavhentete varer

Vi forbeholder oss retten til å debitere deg for alle våre utgifter som oppstår i forbindelse med pakker som ikke blir hentet på posthus/utleveringssted. Betaling skal skje med innbetalingskort innen 10 dager fra fakturadato. Det legges til et håndteringsgebyr på kr 98 i tillegg til postens satser for alle uavhentede pakker.

Garanti

Alle varer har garanti mot material- og fabrikasjonsfeil i 1 år. Garantien gjelder hvis varen, til tross for normalt bruk, skulle gå i stykker.

OBS! Faktura gjelder som garantibevis.

Kjøpsloven/Forbrukerkjøpsloven

Som kunde har du alltid de rettigheter som det fremgår av Kjøpsloven og Forbrukerkjøpsloven.

Øvrig

EUROSHOPPER GROUP AS har rett til å overdra eller pantsette fordringer.

Overdragelse av fordring

EUROSHOPPER GROUP AS forbeholder seg retten til å overdra sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtale.

Salgspant

Eiendomsretten til de solgte varene beholdes av EUROSHOPPER GROUP AS, til kunden har betalt for varene fullt ut. Kunden har således ikke rett til å overlate eller selge videre de solgte varene til andre innen full betaling har skjedd.

EUROSHOPPER GROUP AS forbeholder seg retten til å ta tilbake varene om kunden ikke skulle oppfylle betingelsene. Ved tvist er det selgers verneting i Moss som vil bli benyttet.

Last ned

Avtalevilkår og betingelser for kjøp kan lastes ned i pdf format ved å KLIKKE HER.